wi5lma

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Wilma - 4 juni 2012 20:57

Red Phu idag   Han var jääätte duktig! Men nu har ju jag blivit van med en ganska "känslig" o pigg häst som travar/galopperar iväg istället för att sakta ner om man tar för mycket, eftersom den har fel bett och nu kommer man till en häst som tar skänklarna och kommer igång men har väääldigt lätt att sakta ner. Phu är ju inte så känslig i munnen heller, men han är så duktig och försöker verkligen! Det stora problemet var att sitta ner i traven xD Fick inte fram han så lätt i galopp genom att jag kunde inte sitta ner i traven och när man väl var uppe i galopp så blir han så lång så man kommer ikapp den före och måste göra en volt, o vad händer då... Han saktar ner till trav  Tror inte han har någon direkt balans i galoppen så då blir det ju svårt att svänga  Men som jag sa han försökte i alla fall och det är faktiskt det mesta man kan förtjäna av en häst  Vi jobbade på att ställa inåt och utåt i alla tre gångarterna  


Men nästa vecka (på fredag för kan inte på måndag) så ska vi hoppa barbacka  Åsa har också lovat mig att ha Cryllan så jag är jätte glad  Ska tvinga mamma att filma så ni får se lite!  

  Phu  (bilden är suddig för jag har förstorat upp den)   

Sök i bloggen

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en tjej på ungefär 150cm :D Jag kommer blogga om mina vanliga dagar och kommer visa er bilder från mina foto rundor som blir lite då och då ;) Kommer nog blogga mest på kvällarna eftersom jag inte har tid eller lust att bl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Gästboken

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Vad ska ni göra i sommar? :)
 Bada :)
 Sola :)
 Sova ;)
 Va med kompisar :)
 Inget planerat :)
 Lite blandat av svarsalternativen ;)

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards