wi5lma

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Wilma - 8 maj 2012 21:47

Nu har andra dagen som jag varit hemma gått.... Känner mig bättre idag men är hemma imorgon också. Vet inte om jag går till skolan på torsdag men kommer väll bli så rastlös så jag går bara för det     Kommer nog blogga mer imorgon för då är jag säkert piggare  Men det var ju också att jag orkade ju inte blogga mer än mitt låååånga inlägg idag heller, och det kände jag mig tvungen att göra, även fast nu inte ens brydde er så mycket så kände jag mig lite tvingad. Men nu ska jag sova och vila Godnatt       

Av Wilma - 8 maj 2012 12:32

Nu äntligen ska jag skriva om min helg 


Fredag:


Som jag skrev i fredags så åkte jag och Elin skolbussen hem till henne, vi hade verkligen efter-skolan-humor just då xD När vi kom hem satt vi oss vi TV:n och åt lite godis + chips  Men efter vi hade ätit mat (Parisare med bbq potatis, Mums!) så gick vi ut för att rida en runda på Gimbo  Vi red barbacka med grimma och grimskaft  Elin fick rida först sen red jag, Och på hemvägen gick vi in på en ridbana och var där ett tag och red.... När det var min tur (Elin började) så höll jag på att skumpa av hela tiden xD Inte så duktig att sitta ner i traven barbacka, synd att jag inte galopperade för Gimbos galopp är så himla skön    Rundan vi red tog typ 2 timmar. Gimbo var riktigt duktig  Och det roliga är att vi har bästa humorn när vi är i stallet och pratar och mockar xD  Vi var hemma typ klockan 7, tror jag. Så det blev att lägga sig framför TV:n resten av kvällen, vi åt lite godis, tittade på film, och satt vid datorn  Elin däckade typ vid 11 halv 12 och det gick inte att få henne att gå upp till sängen så då knäppte jag av TV:n och la mig i ner i soffan och somnade xD 


Lördag


Vi vaknade typ vid 5 och gick upp till våra sängar och somnade om där. Och vid typ 7 halv 7 åkte Elins föräldrar iväg för att åka till spanien! Hoppas dom får det kul   Sen vid typ 10 vaknade vi och tog ut hästarna och gav dom mat. Sen gick vi in och åt kräm , riktigt gott   Regnade typ hela dagen så det är liksom att sitta inne och titta på TV och sitta vid datorn. Men som tur är så har vi så bra humor och sånt så det var roligt ändå   Elins syrra kom med sin hund lite senare också. Henne hund var lite rädd för mig.... Undrar om jag är så läskig...

Sen när det slutade regna så red vi ut på en tur och det blev barbacka också fast vi hade träns den här gången. Vi red samma runda fast åt andra hållet och plussade på en väg  Så ridturen blev ungefär lika lång. Sen mockade vi och hade roligt  Dessutom så däckade inte Elin förrän halv 1 och hon vaknade sen så att vi kunde gå upp till sängen, sköööönt  


Söndag


Vi vaknade och tog ut hästarna. Hade ganska ont i halsen denna dag... Men vi hann inte rida för mamma hämtade mig vid 11- 12. :/


Orkar inte skriva något mer så nu. Hoppas ni orkat läsa  Kommer videoklipp någon gång idag/imorgon.  Ses  

Sök i bloggen

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en tjej på ungefär 150cm :D Jag kommer blogga om mina vanliga dagar och kommer visa er bilder från mina foto rundor som blir lite då och då ;) Kommer nog blogga mest på kvällarna eftersom jag inte har tid eller lust att bl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Gästboken

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Vad ska ni göra i sommar? :)
 Bada :)
 Sola :)
 Sova ;)
 Va med kompisar :)
 Inget planerat :)
 Lite blandat av svarsalternativen ;)

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards